Tuesday 19 March 2013

Aqiqah

Assalamualaikum....

            Post aku sebelum ni pasal buah hati pengarang jantung aku kan? ya,betul tu..Azfar Zharfarn....
kali ni aku nak cerita sikit la pasal kenduri aqiqah dia...pergh!dasyat kot....cam kenduri orang kahwin je...khemah ada 4,kambing tumbang 4 ekor n yang penting,buaian dia import dari indon tuh...cantik dihiasi dengan kain-kain pelamin lagi....untung la budak-budak sekarang..baru aqiqah dah macam-macam leh dapat..hihihihi...

           Yang paling best kan,para jemputan datang tak putus-putus taw...dari pukul 11 sampai pukul 5 petang..penat kami bertungkus lumus melayan..tak cukupdengan tu,hari sebelum kenduri aqiqah tu dah ad orang datang..kiranya kendurinya macam 2 hari 2 malam pulak...tak dilupa jugak,ada 'guest book' taw..'Guest book' tu ape?alah..buku yang orang slalu bagi ucapan tu...

         Makanan jangan cakap la...macam-macam ada...ada ayam goreng,ayam masak merah,nasi minyak,acar buah,pencuci mulut lagi,laksa,air batu campur dan laicikang..hah!tengok tu,kan dah macam kenduri kahwin namanya....disebabkan aku sangat sibuk,x dapatla aku tgkap gambar si kecik ni dalam buaian..bukan aje buaian,tak sempat langsung nak tangkap gambar dia..Jadi,hanya sedikit bingkisan gambar jela aku mampu letak kat sini...

     


 
 
                            #didukung oleh pak ngah terchenta....lol..






       
# Aminnnnnn.........insyaallah berkat doa tu....










# lambatnyer tok imam nak potong rambut kita ni!!!!





# oh..tidakkkkkk!!!!!!!
dah hilang kehenseman diri aku stelah ditebas rambutku oleh pak imam.... :'(







# huih!selesanya duduk kat dalam buaian ni...cam pelamin la  
   pulak..hihihihih..... :)












      Ni pulak aku sertakan video yang boleh korang tengok aqiqah dilaksanakan atau orang jawanya panggil,Marhaban..boleh belajar nanti camne nak buat kenduri macam ni kat rumah korang....




                                         

No comments:

Post a Comment