Monday 8 April 2013

Merenung di kejauhan......

Assalamualaikum....

    Erm...dari mana ek aku nak mula untuk post kali ni....merenung di kejauhan..apa maksudnya ek...bagi aku,ia adalah melihat ke masa hadapan..sama ada gelap,terang atau berwarna warni..kita yang mencoraknya,kita yang menentukannya....sebenarnya aku dapat ilham nak tulis pasal ni sebab semalam aku pegi tengok matahari terbenam di Bagan Dato'..sangat cantik..sangat menenangkan....lepas 2,aku tengok ibu macam termenung melihat di kejauhan....

    Tetiba aku terfikir...apa yang difikirkannya? adakah ingin mencari ketenangan, atau cuma termenung? raut wajahnya mengundang tanda tanya yang kerap bermain di fikiranku...namun,apakan daya..aku bukan ahli nujum yang mampu merungkai seribu persoalan yang bermain di mindanya.... entahlah..makin aku fikir,makin pelik pulak aku...biarlah..kerana terkadang seseorang manusia itu memerlukan saat dia bersendirian tanpa orang lain..saat di mana ia perlu memikirkan solusi kepada permasalahannya sendirian....



    Dengan itu,wajarlah kiranya aku membiarkan ibuku sehingga dia menceritakan apa yang tersirat di dalam gelodak hatinya....bagiku,perasaan yang ingin dikongsi tidak perlu diluahkan dalam keterpaksaan kerana ia hanya mampu menambah lagi rasa resah yang berpanjangan...oleh itu,sampai sini sajalah coretan ku buat kali ni...

Assalamualaikum....

No comments:

Post a Comment